Przejdź do głównej zawartości

Vinter is almost here - 29.10.2016 Szczecin local Warmachine tournament

Cześć i czołem,
w sobotę miałem okazję uczestniczyć w swoim pierwszym turnieju Warmahordes zorganizowanym w szczecińskim sklepie Wrota na zasadach Steamroller. Brało w nim udział 8 graczy i jak się zapewne domyślacie zająłem ostatnie miejsce. ;-) Nie jest to jednak najważniejsze. 
Przed samym turniejem zastanawiałem się czy w ogóle iść, a bo po co, a bo dopiero się uczę, a bo będzie przysłowiowa siara. Wręcz przeciwnie. Zacznę może od tego, że chociaż nie mam porównania, to organizacyjnie wyglądało to naprawdę super. Jeden z uczestników, Fryta, nagrywał mecze na dwóch stołach, z czego na jednym z mikrofonami. Wszystkie jego streamy dostępne na youtube WarromPL Także organizatorzy in plus. Jeśli chodzi o moje marudzenie, to do przyjścia przekonał mnie znany już Wam z Warmachine z punktu widzenia nooba, Elros. Jak to ujął na kilku grach pod rząd nauczysz się więcej niż grając jedną grę w tygodniu. I tu miał rację. 
Ogólnie na turniej jakoś się specjalnie nie przygotowywałem. Wziąłem dwie, w sumie identyczne rozpiski, które różniły się tylko casterem i przyporządkowaniem Stormclada. Był to błąd, ale nie gram proxami i niepomalowanymi figurkami, więc właściwie nie miałem większego wyboru, co nie zmienia faktu, że przez to moje rozpiski były przewidywalne i przeciwnik nie miał problemu z wyborem tego co sam wystawi. Wyglądały one tak:

System: Warmachine
Faction: Cygnar
Caster: 1 / 1
Points: 75 / 75
Stryker1 (Commander Coleman Stryker) -30
* Defender 16
* Ironclad 12
* Squire 5
Journeyman Warcaster 4
* Charger 9
Stormblade Captain 5
* Stormclad 18
Stormblade Infantry 10
* Stormblade Infantry Officer & Standard 5
Stormblade Infantry Storm Gunner 6
Rhupert Carvolo, Piper of Ord 4
Field Mechaniks (Leader and 5) 5
Captain Arlan Strangewayes 4
Objective: Bunker



System: Warmachine
Faction: Cygnar
Caster: 1 / 1
Points: 75 / 75
Haley1 (Captain Victoria Haley) -28
* Squire 5
* Stormclad 18
* Defender 16
Journeyman Warcaster 4
* Charger 9
Stormblade Captain 5
Stormblade Infantry 10
* Stormblade Infantry Officer & Standard 5
Stormblade Infantry Storm Gunner 6
Rhupert Carvolo, Piper of Ord 4
Field Mechaniks (Leader and 5) 5
* Ironclad 12
Captain Arlan Strangewayes 4
Objective: Bunker

Swoją pierwszą grę rozegrałem przeciwko Frycie, który również gra Cygnarem. Scenariusz Extraction. Ja grałem Strykerem1. Z tego co pamiętam to on grał Haley3. Miał do tego dodane 4 Chargery co zdecydowanie czyniło jego armię strzelającą ;-) Oddziały to Lance (3 modele) i Trencherzy. Z solosów pamiętam Ragmana i Goblin Tinkera, nie pamiętam co tam jeszcze było. Z Frytą grałem pierwszy raz i grało mi się bardzo przyjemnie. Rozgrywka przegrana, ale zobaczyłem ciekawą rozpiskę i Haley3 w akcji na żywo. W pewnym momencie nawet prawie udało mi się dokonać caster kill'a po przewróceniu kilku modeli earthquakiem i wpakowaniu w Haley dwóch zboostowanych strzałów z chargera. Do wykończenia panienki zabrakło mi rozumu, bo zapomniałem, że nie można strzelać w zwarciu i Arlan chociaż podszedł ze swoim spray 8 to utknął w walce wręcz i tyle co, że zabił chyba Ragmana swoim wielkim kluczem. Stormbladzi wykończyli jeszcze kilku trencherów, a Ironclad (nie pamiętam czy z czymś do spółki) zatłukł dwie lance. Niestety Fryta dość szybko ściągnął mi źle ustawionego marshall jacka jakim był Stormblade Captain przez co ten dość fajny jack stał się bardzo ograniczoną kupą złomu. Ogólnie dodam tylko, że Fryta grał bardzo fair play i dla mnie ciekawie, bo np. przeciwko trencherom grałem pierwszy raz, a więc mnóstwo dymu blokującego los było niemiłym zaskoczeniem, na które nie miałem odpowiedzi. Po moim nieudanym caster killu, Fryta skasował Strykera.


Druga gra to moja pierwsza (po raz kolejny) przeciwko Khadorowi, którym grał Adije. Scenariusz Outlast. Tutaj Zerkova1 z Kodiakiem i Devastatorem. Oprócz Widowmakerów było jeszcze kilku solo snajperów, Doom Reaverzy i bodajże Great Bears. Sam do końca nie wiem, ale są osoby, które się znają i na filmiku zobaczą co miał Khador. Zapraszam do obejrzenia, a kto nie ma czasu to powiem, że była to druga gra w ciągu tego turnieju, gdzie przeciwnik używał dużo bloków LOS i jeszcze do tego miał sporo jednostek, które ze względu na stealth nie miałem jak za bardzo wystrzelać. Dosyć szybko straciłem piechotę i miałem ostro pokiereszowane jacki, ale walczyłem do końca. W rezultacie udało mi się ściągnąć sniperów i po dwie połówki Reaverów. Nauczka jest taka, że potrzeba mi czegoś co będzie jakoś negować stealth  typu Gun mage captain adept, albo inny merc solos. Za późno odpaliłem też feata. Gwoździem do trumny była kompletna nieznajomość Khadoru.  Adije grał również bardzo fair play.


Ostatnia moja gra, również przegrana i to bardzo szybko to potyczka przeciwko Convergence of Crysis Kolmera. Scenariusz Incursion. Po raz kolejny grałem pierwszy raz zarówno przeciwko armii jak i samemu graczowi. Ja zagrałem pierwszy raz Haley1, a przeciwnik Iron Mother. Z jacków Inverter i Corollary i jeden colossal Prime Axiom. Do tego mnóstwo (24?) servitorów (takie latające kulki ala servo skull) i dwa Steelsoul Protectory, ale tych ostatnich nie jestem pewny. Tutaj przeciwnik w swojej drugiej turze zabił mi castera swoim collosalem, który posiada zdolność przyciągania modeli. Mi samemu udało się wytłuc trochę servitorów, wpakować trochę dmg w Invertera i ściągnąć jednego Steelsoula. Przeciwnik tak jak Adije, wiedząc, że gram pierwszy raz przeciwko jego armii cierpliwie mi wsio tłumaczył.


Na koniec jeszcze wrzucę dwa filmy z turnieju. Jeden z pierwszej rundy, a drugi to już finał, który wygrał Michał ze swoim Legion of Everblight przeciwko Protectorate of Menoth, którym grał Baku. Copyright ołrajt WarromPL.







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Team Yankee Soviet T-64

 Hello friends,  some finished T-64 tanks from the Hammerfall Team Yankee Starter Set.Enjoy.  

Infinity Haqqislam Murabid Tuareg

 Hello Friends, please welcome the Murabid Tuareg Sniper ;) 

2nd Life Guards Regiment 1815

 Hello friends,  so I have been painting a small present for a friend that's interested in the Waterloo battle. I got a free sprue of the Household Brigade in one of the Wargames Illustrated magazines and so the decision had been made. After some research around the web for good examples of the uniforms I managed to paint this little diorama.