Przejdź do głównej zawartości

Rough Terrain - Warmachine z punktu widzenia nooba #2

Hello all, 
today I want to show you some rough terrain that I have made for Warmachine/Hordes games. I followed the tutorial from the No Quarter #67 but of course modified it a bit. It was my first attempt at this kind of stuff and I am fairly happy with how it came out. The tree stump is a pumpkin stem and all is placed on an mdf base. Enjoy and as always feel free to comment :)

Cześć i czołem,
kontynuując moją podróż w świat Żelaznych Królestw przygotowałem tzw. trudny teren pod Warmachine/Hordes. Jego inspiracją był tutorial w No Quarter #67, o którym pisałem jakis czas temu. Troszkę go zmodyfikowałem, nie dałem czegoś, zastosowałem coś innego itp. itd. Tak czy siak jest to mój pierwszy tego typu "produkt", z którego nie powiem jestem nawet zadowolony. Pniak to dzyndzelek od dyni (nie wiem czy można nazwać to pozostałością łodygi/trzonu??). Wszystko na wyciętej laserowo MDF. 
Zanim jednak go zobaczycie, przybliżę ideę działania rough terrain w Warmachine/Hordes w ramach cyklu Warmachine z punktu widzenia nooba. No dobra, zaliczyć do tego typu terenu można las, gęste zarośla, obszary kamieniste, płytką wodę itp. Ogólnie jest to teren, przez który można śmiało przechodzić, ale z prędkością obniżoną o połowę, chyba że nasza nazwijmy to umownie jednostka posiada zdolność pathfinder, dzięki której ignoruje to ograniczenie. Przy wodzie jest to zdolność amphibious, która dodatkowo daje concealment, czyli +2 do obrony przy ataku strzeleckim lub magicznym zakładając, że jednostka ta jest hmm całą podstawką w wodzie.  Podobnie działa np. las czy np. gruzowisko. No chyba, że model ma huge base, czyli 120mm podstawkę.
Tak czy siak, armia, którą obecnie dysponuję, (coś tam się maluje, a jak czytelnicy wiedzą nie gram niepomalowanymi figurkami) nie posiada takowej zdolności w ogóle, przez co rough terrain może stanowić dla niej problem i to duży, bo można stracić turę, albo dwie przebijając się przez krzaczory i kamienie zamiast walczyć. Jest to coś co muszę w jakiś sposób poprawić. A oto i teren:







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Team Yankee Soviet T-64

 Hello friends,  some finished T-64 tanks from the Hammerfall Team Yankee Starter Set.Enjoy.  

Mausoleum

Hello there, so I have painted this mausoleum from Multiverse Gaming Terrain . I tried to match it more or less with the gaming mat. Cześć i czołem, pomalowałem takie oto mauzoleum od Multiverse Gaming Terrain . Starałem się, żeby pasowało do maty, na której zresztą stoi.

Battle Report #3 Cygnar Major Victoria Haley vs PoM Servath Reznik

Hello friends, time for another battle report and this time it's Haley2 versus Reznik2, 75tps SR2017 game. We played at Martini's place. The scenario was Recon II. The lists were as follows: War Room Army Cygnar - H2 Hurricane fun Theme: Heavy Metal 3 / 3 Free Cards     74 / 75 Army Stockpile - Steamroller Objective Major Victoria Haley - WJ: +25 -    Squire - PC: 0 -    Hurricane - PC: 39 (Battlegroup Points Used: 25) -    Ironclad - PC: 12 -    Thorn - PC: 13 Journeyman Warcaster - PC: 0 -    Firefly - PC: 8 Lieutenant Allison Jakes - PC: 0 -    Stormclad - PC: 18 Captain Arlan Strangewayes - PC: 4 Field Mechaniks - Crew Chief & 5 Grunts: 5 THEME: Heavy Meta l Servath Reznik, Wrath of Ages - WJ: +29 -    Madelyn Corbeau, Ordic Courtesan - PC: 4 -    Scourge of Heresy - PC: 16 (Battlegroup Points Used: 16) -    Templar - PC: 15 (Battlegroup Points Used: 13) Wrack - PC: 1 Wrack - PC: 1 Nicia, Tear of Vengeance - PC: 0 Pyrrhus, Flameguard Hero