Przejdź do głównej zawartości

Warmachine Mk3 z punktu widzenia nooba #5 Commander Elros analizuje!

Cześć i czołem,
dzisiaj w cyklu Warmachine Mk3 z punktu widzenia nooba wpis nietuzinkowy. Sama stylistyka wskazuje, że nie ja pisałem poniższy tekst. Na poważnie, zaprosiłem do współpracy Adama, bardziej znanego w półświatku graczy WMH jako Elros. Adam jest uczestnikiem tegorocznego Team Poland na WTC oraz wieloletnim graczem w Maszynkę. Poza tym jest Press Gangerem dla Privateer Press. Prywatnie to bardzo sympatyczny gość ze Szczecina, z którym rozegrałem swoją pierwszą grę w Warmachine. Pozwolił mi wygrać ;-). Bez zwłoki jednak zapraszam w imieniu Elrosa i swoim na pierwszą z dwóch części artykułu, w której Adam analizuje moją listę złożoną z modeli, które mi się podobały, bo przecież nie zamierzałem w to grać. Zapraszamy do lektury.

Analizy Listy – Stryker1

Niedawno zostałem poproszony o napisanie recenzji/analizy listy Piotra z punktu widzenia gracza który bierze udział w turniejach klasy europejskiej. Mile zaskoczony i zaszczycony, chętnie zabieram się za to zadanie i przedstawię swoje wnioski.


Lista, którą dał mi Piotr to:
Stryker1 (Commander Coleman Stryker) (-30 Pts.)
* Lancer (10 Pts.)
* Ironclad (12 Pts.)
* Squire (5 Pts.)
* Defender (16 Pts.)

Journeyman Warcaster (4 Pts.)
* Charger (9 Pts.)
Stormblade Captain (5 Pts.)
Stormblade Infantry (10 Pts.)
* Stormblade Infantry Officer & Standard (5 Pts.)
* 3 Stormblade Infantry Storm Gunner (6 Pts.)
Captain Arlan Strangewayes (4 Pts.)
* Reliant (14 Pts.)
Field Mechaniks (Leader and 5) (5 Pts.)

Osobiście lubię tworzyć listy i myśleć, w który archetyp się wpisują i jakie są ich szanse na wygranie gry na jedną z 3 sposobów: Wyniszczenie, Assasynacja czy Scenariusz (Attrition, Caster Kill, Scenario)


Zacznijmy może od analizy modułów, które znajdują się w rozpisce.
1.      Battlegroupa
2.      Support
3.      Piechota

Rozpoczniemy od punktu pierwszego. Warcasterem wybranym przez Piotra jest Stryker 1, czyli dostępny w zestawie startowym bohater. Moim zdaniem jest świetny dla graczy początkujących, bo ma dużą ilość różnorodnych narzędzi i zabawek dostępnych, a jednocześnie jest wystarczająco prostolinijny by nie przytłoczyć gracza. W swoim zestawie, pod Strykerem, Piotr dołączył Squire’a, Defendera, Ironclada i Lancera.


Zacznę od Lancera – osobiście bardzo nie lubię tego jacka pod żadnym casterem, bo za różnicę 3 pktów możemy dorzucić Thorn’a który jest o niebo lepszy pod każdym względem poza różnicą punktową. Dodatkowo, osobiście nie uważam, by posiadanie Arc Node’a w wypadku Strykera1 jest wyjątkowo potrzebne, i można by te punkty zainwestować. W obecnej wersji rozpiski, jedyne, co wprowadza nam ten jack to możliwość rzucenia Earthquake’a w wygodne miejsce z bezpiecznej odległości, ale zważywszy na efekt zaklęcia i jego koszt, nie uważam, że warte jest to Acr Node’a za 10 punktów. Zazwyczaj, kiedy używamy tego zaklęcia na generale przeciwnika i tak próbujemy dokonać assasynacji, więc moim zdaniem są to pierwsze punkty na wymianę.


Defender jest świetnym jackiem, w połączeniu z Snipem ma kosmiczny zasięg i dobry pow. Może praktycznie zawsze aim’ować po 1 turze mając zasięg do suportu przeciwnika – zdecydowanie na +!

Ironclad jest naszym najtańszym i najlepszym jackiem pod względem porównania kosztu do wartości, jaką sobą reprezentuję. Ma bardzo dobrą statystykę walki wręcz (7), przyzwoite statystyki obronne (12/19) i na młocie ma możliwość przewracania przy trafieniu krytycznym lub wykorzystanie specjalnego efektu by przewrócić wszystko w 3’’ od przeciwnika. Uwielbiam go i w tej edycji, dzięki zasadzie Power Up! bardzo chętnie zabieram go na stół.

Stryker, moim zdaniem sam w sobie celuje w grę na wyniszczenie i scenariusz, jako dwie główne drogi wygranej, mniej używając assasynacji. Dzięki zaklęciu Arcane Shield zwiększa on pancerz modelu/unitu o 3, a jego feat dodatkowo daje +5. Zatem może on albo przyjąć szarżę przeciwnika i nie otrzymać praktycznie żadnych strat/obrażeń w jej wyniku, albo zaangażować go na swoich warunkach, ponownie zaniechując otrzymania ataku zwrotnego dzięki featowi. (Feat to taka potężna zdolność castera, którą może wykorzystać raz na grę - przypis PF)

Commander Coleman Stryker bardziej znany jako Stryker1


Przejdźmy dalej, do omówienia drugiego modułów. Wspracie, czy też support jaki został wybrany do tej rozpiski to Squire, czyli przydupas castera, Arlan Strangeways, Journeyman Warcaster i Mechanicy.
Squire jest dodatkiem do generałów Cygnaru, który jest dość często wybierany. Jednakże, patrząc na tę rozpiskę w tym miejscu nie uważam, że dla pStrykera (Strykera1) jest to słuszny wybór, dodatkowy focus nie jest mu aż tak potrzebny. 2 cali kontroli też nie są wyjątkowo dla niego istotne, jako że jego feat działa na własne modele.
Journeyman Warcaster jest kolejnym kontrolerem jacków i rozdaje focus, i do tego daje dostęp każdemu casterowi do zaklęcia Arcane Shield. Jest to rewelacyjna zdolność, w pełni warta 4 pkt. ALE! W nowej edycji pod juniora potrzebny jest jack. Charger w tym wypadku to świetny wybór, za 9 pkt mamy 2 solidne strzały z pow 12. Dodatkowo, dzięki zmianom w tej edycji, wymaga on tylko 1 focusa by był w pełni funkcjonalny i wykorzystywał 100% potencjału. Zestaw jest dla mnie po prostu świetny.

Arlan Strangeways oraz zestaw mechaników Cygnaru. Zacznijmy od tego, że jestem wielkim przeciwnikiem oddziału i uważam że to zmarnowane punkty, pomimo tego, że to najlepsi mechanicy w grze. Arlan Strangeways w rozpisce Piotra miał pod sobą podczepionego Reliant’a dzięki zasadzie Jack Marshall, co w moim odczuciu jest bardzo słabym pomysłem. Po pierwsze, ze względu na moduł StormKnightów który znajduje się w rozpisce, Stormclad jest lepszym wyborem pod każdym względem. Dodatkowo, lepiej by znajdował się on w battlegroupie castera, dzięki czemu uzyskamy w pełni funkcjonalnego jacka za cenę 1 focusa (1 z power UP, 1 z Accumulator [jak aktywuje się w 3’’ od StormKnight’a dostaje focus] i 1 za zasoby castera]. Do Arlana nie mogę się przyczepić, bo kiedy będzie przy innych jackach może je a) naprawiać, b) dać dodatkowy focus, c) dać magiczną broń. Rewelacyjna inwestycja za 4 punkty!

Arlan Strangeways


Ostatnim modułem rozpiski są Stormblades. Jest to ok wybór przy Strykerze 1 bo można się upewnić że dojdą do walki a jak już zaczną walczyć, są w stanie zadać poważne obrażenia. Nic wiele do dodania nie mam w ich wypadku.


Stormblade Infantry



Przejdźmy jednak do sedna.



Rozpiska, którą przedstawił mi Piotr to bardzo surowy pomysł, wymagający dopieszczenia i zmian by nastawić ją na któryś z możliwych wyników gry. W tym wypadku, Piotr próbuje trochę grozić asasynacją, trochę grać na wyniszczenie, trochę przez naturę feat’a na scenariusz. Ale nie ma tu żadnego wyłuszczonego planu gry. W związku z tym, wypadałoby wprowadzić tu istotne zmiany.

Przede wszystkim, należy zdecydować się na jeden konkretny tryb gry. Od razu polecam, aby tym trybem nie była assasynacja. Wiadomo, że fajno to uczucie kiedy kończymy grę w 15 min, ale stawianie na rozpiskę która w 75% zabija castera spowoduje że w jednej na 4 gry nie uda się i będzie ona przegrana. Oczywiście, nie ma rozpiski idealnej, która wygrywa na 100% każdą grę, ale rozpiski asasynacyjne mają największy problem z niestabilnością ich działania. W związku z tym polecam szczególnie rozpiski wyniszczające(atrition) ze względu na to, że gry trwają dłużej, a wiec jesteśmy w stanie zobaczyć więcej interakcji miedzy modelami i dlatego iż są one najbardziej stabilną formą rozgrywki.

W następnym artykule wypisze więcej na temat zmian, które proponuję w samej rozpisce.


Do następnego!



Elros





Jak zawsze zachęcam do komentowania. Do następnego!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Warmachine & Hordes online community... to contribute or not...

Hello friends,
for some time now, I have been thinking about writing a post about the online Warmachine & Hordes community. However, I could not find the proper questions I would like to ask and try to answer. I did not know if I should actually even produce this kind of an analysis that by all means is going to be really subjective in nature. Some people might feel offended others might start to argue that I am not right when it comes to the conclusions but then I remembered one good ol' video... plus we basically have the freedom of speech...


So, if you have understood anything from the delusional tinkering I have written above and seen the short video... let's begin.
I have been blogging for about 6 years now. There have been some up & down moments during the process itself but I can say that for the above mentioned period I have been a part of the tabletop bloggers network (we are not a cult). For about 2,5 years I have been slowly focusing on Warmachine & Hord…

Warmachine & Hordes Podsumowanie tygodnia #56 / Warmachine & Hordes chosen of the week #56

Hello all, time for a new portion of chosen of the week from the Warmachine & Hordes community.


Cześć i czołem, czas na kolejne podsumowanie tygodnia Warmachine &  Hordes.


Privateer Press News/Nowości od Privateer Press
Insider 01-22-2018 January Dynamic UpdateInsider 01-23-2018 Getting Swamped Blindwater Content for the IKRPG Weekly Rumble Company of Iron
Podcasts/Podkasty
Painting with Menoth John #168 Antivaxxers and Painting,Line of Sight #31 Infantry Heavy Lists,Fully Boosted #70 ATC Winners Top of Two Grab a Brew, #71 ATC Team Canada,Dominate for Two 2018 Goals, Battle Reports/Raporty Bitewne
WarRoom PL Heretic vs Bradigus,Wargaming with LuckGod Thargosh2 vs Haley1,Not Snakes Gaming Kreoss3 vs Sorscha1,Advanced Maneuvers Goreshade1 vs Madrak3,Line of Sight Old Witch vs Old Witch, The Dreamer vs Haley2, Blogs/Blogi
Line of Sight January Dynamic Update Rundown,Avatar of Slaughter ADR and you: a practical guide,Wargaming with LuckGod Gwen Keller Painted,Misc/Różności

Formula P3 Pre…

Warmachine & Hordes Podsumowanie tygodnia #91/ Warmachine & Hordes chosen of the week #91

Hello all, time for a new portion of chosen of the week from the Warmachine & Hordes community.


Cześć i czołem, czas na kolejne podsumowanie tygodnia Warmachine &  Hordes.


Privateer Press News/Nowości od Privateer Press
Insider 09-21-2018 Extreme Colossal Wrestling Round 3,Insider 09-27-2018 Hobby Blog: Riveting and Bending Styrene,Insider 09-28-2018 September 2018 Dynamic Update is Live,Dev Hangout Tharn CID week 3, Skorne CID. Preview,
Podcasts/Podkasty
WarRoom PL Boosted Rolls Vodcast #3 Krueger2 vs Anamag WTC game analysis and batrep,Blight Bringers #16 Nova, Legion at the WTC,Crippled System #251 Why vampire whip man no stand up?,Battle Driven S3Ep21 WTC and questions,Combo Smite #205 Post-WTC discussion,Dominate for Two Units Part 1,Party Foul WTC Alex Dunn Wrap up, Fully Boosted OTC/Meta/JankChain Attack #118 WTC Review Part 2,Line of Sight #58 Gate City Brawl/Attack X/WTC Breakdown,Pillars of Salt #1 Warp(wolf) speed ahead!,Battle reports/Raporty Bitewne Arcane Assist Xerxi…