Przejdź do głównej zawartości

Warmachine Mk3 z punktu widzenia nooba #5 Commander Elros analizuje!

Cześć i czołem,
dzisiaj w cyklu Warmachine Mk3 z punktu widzenia nooba wpis nietuzinkowy. Sama stylistyka wskazuje, że nie ja pisałem poniższy tekst. Na poważnie, zaprosiłem do współpracy Adama, bardziej znanego w półświatku graczy WMH jako Elros. Adam jest uczestnikiem tegorocznego Team Poland na WTC oraz wieloletnim graczem w Maszynkę. Poza tym jest Press Gangerem dla Privateer Press. Prywatnie to bardzo sympatyczny gość ze Szczecina, z którym rozegrałem swoją pierwszą grę w Warmachine. Pozwolił mi wygrać ;-). Bez zwłoki jednak zapraszam w imieniu Elrosa i swoim na pierwszą z dwóch części artykułu, w której Adam analizuje moją listę złożoną z modeli, które mi się podobały, bo przecież nie zamierzałem w to grać. Zapraszamy do lektury.

Analizy Listy – Stryker1

Niedawno zostałem poproszony o napisanie recenzji/analizy listy Piotra z punktu widzenia gracza który bierze udział w turniejach klasy europejskiej. Mile zaskoczony i zaszczycony, chętnie zabieram się za to zadanie i przedstawię swoje wnioski.


Lista, którą dał mi Piotr to:
Stryker1 (Commander Coleman Stryker) (-30 Pts.)
* Lancer (10 Pts.)
* Ironclad (12 Pts.)
* Squire (5 Pts.)
* Defender (16 Pts.)

Journeyman Warcaster (4 Pts.)
* Charger (9 Pts.)
Stormblade Captain (5 Pts.)
Stormblade Infantry (10 Pts.)
* Stormblade Infantry Officer & Standard (5 Pts.)
* 3 Stormblade Infantry Storm Gunner (6 Pts.)
Captain Arlan Strangewayes (4 Pts.)
* Reliant (14 Pts.)
Field Mechaniks (Leader and 5) (5 Pts.)

Osobiście lubię tworzyć listy i myśleć, w który archetyp się wpisują i jakie są ich szanse na wygranie gry na jedną z 3 sposobów: Wyniszczenie, Assasynacja czy Scenariusz (Attrition, Caster Kill, Scenario)


Zacznijmy może od analizy modułów, które znajdują się w rozpisce.
1.      Battlegroupa
2.      Support
3.      Piechota

Rozpoczniemy od punktu pierwszego. Warcasterem wybranym przez Piotra jest Stryker 1, czyli dostępny w zestawie startowym bohater. Moim zdaniem jest świetny dla graczy początkujących, bo ma dużą ilość różnorodnych narzędzi i zabawek dostępnych, a jednocześnie jest wystarczająco prostolinijny by nie przytłoczyć gracza. W swoim zestawie, pod Strykerem, Piotr dołączył Squire’a, Defendera, Ironclada i Lancera.


Zacznę od Lancera – osobiście bardzo nie lubię tego jacka pod żadnym casterem, bo za różnicę 3 pktów możemy dorzucić Thorn’a który jest o niebo lepszy pod każdym względem poza różnicą punktową. Dodatkowo, osobiście nie uważam, by posiadanie Arc Node’a w wypadku Strykera1 jest wyjątkowo potrzebne, i można by te punkty zainwestować. W obecnej wersji rozpiski, jedyne, co wprowadza nam ten jack to możliwość rzucenia Earthquake’a w wygodne miejsce z bezpiecznej odległości, ale zważywszy na efekt zaklęcia i jego koszt, nie uważam, że warte jest to Acr Node’a za 10 punktów. Zazwyczaj, kiedy używamy tego zaklęcia na generale przeciwnika i tak próbujemy dokonać assasynacji, więc moim zdaniem są to pierwsze punkty na wymianę.


Defender jest świetnym jackiem, w połączeniu z Snipem ma kosmiczny zasięg i dobry pow. Może praktycznie zawsze aim’ować po 1 turze mając zasięg do suportu przeciwnika – zdecydowanie na +!

Ironclad jest naszym najtańszym i najlepszym jackiem pod względem porównania kosztu do wartości, jaką sobą reprezentuję. Ma bardzo dobrą statystykę walki wręcz (7), przyzwoite statystyki obronne (12/19) i na młocie ma możliwość przewracania przy trafieniu krytycznym lub wykorzystanie specjalnego efektu by przewrócić wszystko w 3’’ od przeciwnika. Uwielbiam go i w tej edycji, dzięki zasadzie Power Up! bardzo chętnie zabieram go na stół.

Stryker, moim zdaniem sam w sobie celuje w grę na wyniszczenie i scenariusz, jako dwie główne drogi wygranej, mniej używając assasynacji. Dzięki zaklęciu Arcane Shield zwiększa on pancerz modelu/unitu o 3, a jego feat dodatkowo daje +5. Zatem może on albo przyjąć szarżę przeciwnika i nie otrzymać praktycznie żadnych strat/obrażeń w jej wyniku, albo zaangażować go na swoich warunkach, ponownie zaniechując otrzymania ataku zwrotnego dzięki featowi. (Feat to taka potężna zdolność castera, którą może wykorzystać raz na grę - przypis PF)

Commander Coleman Stryker bardziej znany jako Stryker1


Przejdźmy dalej, do omówienia drugiego modułów. Wspracie, czy też support jaki został wybrany do tej rozpiski to Squire, czyli przydupas castera, Arlan Strangeways, Journeyman Warcaster i Mechanicy.
Squire jest dodatkiem do generałów Cygnaru, który jest dość często wybierany. Jednakże, patrząc na tę rozpiskę w tym miejscu nie uważam, że dla pStrykera (Strykera1) jest to słuszny wybór, dodatkowy focus nie jest mu aż tak potrzebny. 2 cali kontroli też nie są wyjątkowo dla niego istotne, jako że jego feat działa na własne modele.
Journeyman Warcaster jest kolejnym kontrolerem jacków i rozdaje focus, i do tego daje dostęp każdemu casterowi do zaklęcia Arcane Shield. Jest to rewelacyjna zdolność, w pełni warta 4 pkt. ALE! W nowej edycji pod juniora potrzebny jest jack. Charger w tym wypadku to świetny wybór, za 9 pkt mamy 2 solidne strzały z pow 12. Dodatkowo, dzięki zmianom w tej edycji, wymaga on tylko 1 focusa by był w pełni funkcjonalny i wykorzystywał 100% potencjału. Zestaw jest dla mnie po prostu świetny.

Arlan Strangeways oraz zestaw mechaników Cygnaru. Zacznijmy od tego, że jestem wielkim przeciwnikiem oddziału i uważam że to zmarnowane punkty, pomimo tego, że to najlepsi mechanicy w grze. Arlan Strangeways w rozpisce Piotra miał pod sobą podczepionego Reliant’a dzięki zasadzie Jack Marshall, co w moim odczuciu jest bardzo słabym pomysłem. Po pierwsze, ze względu na moduł StormKnightów który znajduje się w rozpisce, Stormclad jest lepszym wyborem pod każdym względem. Dodatkowo, lepiej by znajdował się on w battlegroupie castera, dzięki czemu uzyskamy w pełni funkcjonalnego jacka za cenę 1 focusa (1 z power UP, 1 z Accumulator [jak aktywuje się w 3’’ od StormKnight’a dostaje focus] i 1 za zasoby castera]. Do Arlana nie mogę się przyczepić, bo kiedy będzie przy innych jackach może je a) naprawiać, b) dać dodatkowy focus, c) dać magiczną broń. Rewelacyjna inwestycja za 4 punkty!

Arlan Strangeways


Ostatnim modułem rozpiski są Stormblades. Jest to ok wybór przy Strykerze 1 bo można się upewnić że dojdą do walki a jak już zaczną walczyć, są w stanie zadać poważne obrażenia. Nic wiele do dodania nie mam w ich wypadku.


Stormblade Infantry



Przejdźmy jednak do sedna.



Rozpiska, którą przedstawił mi Piotr to bardzo surowy pomysł, wymagający dopieszczenia i zmian by nastawić ją na któryś z możliwych wyników gry. W tym wypadku, Piotr próbuje trochę grozić asasynacją, trochę grać na wyniszczenie, trochę przez naturę feat’a na scenariusz. Ale nie ma tu żadnego wyłuszczonego planu gry. W związku z tym, wypadałoby wprowadzić tu istotne zmiany.

Przede wszystkim, należy zdecydować się na jeden konkretny tryb gry. Od razu polecam, aby tym trybem nie była assasynacja. Wiadomo, że fajno to uczucie kiedy kończymy grę w 15 min, ale stawianie na rozpiskę która w 75% zabija castera spowoduje że w jednej na 4 gry nie uda się i będzie ona przegrana. Oczywiście, nie ma rozpiski idealnej, która wygrywa na 100% każdą grę, ale rozpiski asasynacyjne mają największy problem z niestabilnością ich działania. W związku z tym polecam szczególnie rozpiski wyniszczające(atrition) ze względu na to, że gry trwają dłużej, a wiec jesteśmy w stanie zobaczyć więcej interakcji miedzy modelami i dlatego iż są one najbardziej stabilną formą rozgrywki.

W następnym artykule wypisze więcej na temat zmian, które proponuję w samej rozpisce.


Do następnego!



Elros





Jak zawsze zachęcam do komentowania. Do następnego!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Warmachine Cygnar Thorn UPDATED PICS

Hello all, today I would like to present you my newest addition to my Cygnar army, a light warjack called Thorn. He is a character warjack bonded with Victoria Haley which means that if he is a part of her battlegroup he gains some bonuses. In this case it means it can channel spells even if he is in melee combat. What is more, he is a great jack because of his set defense ability meaning that he gains a defense bonus while being charged and he has a defense bonus because of his shield. He can also disrupt jacks with is spear and does some cortex dmg while hitting with his shield. Plus if you channel a spell through him he can advance and he can do the same thing if an enemy attack misses him. What could you ask more?
Cześć i czołem, dzisiaj mój najnowszy dodatek do Cygnaru. Thorn, czyli Cierń, lekki charakterny jack, który związany jest więzią z Victorią Haley co oznacza mniej więcej tyle, że jak jest w jej battlegroupie to może być przekaźnikiem czarów nawet, gdy jest związany walk…

Między Młotem a Kowadłem :)

Dzień dobry!

Szanowne państwo-draństwo pozwoli, że w imieniu swoim, czyli QC, oraz Maniexa przedstawię wam kolejny wywiad przeprowadzony w ramach cyklu Między Młotem, a Kowadłem!

Listę opublikowanych do tej pory wywiadów znajdziecie TUTAJ.

Założeniem serii jest przeprowadzenie wywiadów z blogerami skupionymi wokół założonego przez FireAnta serwisu Wrota - polska sieć blogów bitewnych.

Bohaterem kolejnego odcinka jest Piotr, który od grudnia 2013 roku prowadzi blog Małe Figurkowo.


Kwestionariusz osobowy......osoby rozpytywanej.
Wywiad zaczniemy od szybkiego kwestionariusza osobowego:




Nim przejdziemy do wywiadu drodzy czytelnicy zechcą włączyć sobie wybrany przez Piotra teledysk:

Wywiad......czyli między młotem a kowadłem.
Czy pamiętasz swoje pierwsze spotkanie z grami bitewnymi? Jak zaczęła się Twoja przygoda z figurkami? W którym to było roku?
Piotr: Moje pierwsze spotkanie z figurkami to był rok... nie pamiętam. Naprawdę. Pamiętam za to, że byłem chodziłem jeszcze do podstawówki i któregoś brz…

Warmachine & Hordes Podsumowanie tygodnia #24 / Warmachine & Hordes chosen of the week #24

Hello all, time for a new portion of chosen of the week from the Warmachine & Hordes community.


Cześć i czołem, czas na kolejne podsumowanie tygodnia Warmachine &  Hordes.


Privateer Press News/Nowości od Privateer Press
Insider 6-13-2017 Gavyn Kyle Files,Insider 6-14-2017  SR2017 CID,Insider 6-15-2017 No Quarter Prime,CID first shot: Trencher Theme Forces,Penny Arcade Plays Warmachine Round 3,
Podcasts/Podkasty
Advanced Maneuvers Turn Extension #37 Siege2 & Cygnar Theme, Privateer Press Primecast #45 various topics,TDH60M #80 James vs New Players,Painting with Menoth Jofn #159 Trencher CID,Crippled System #201 and that's how you start a Cult,Combo Smite #160 Errants vs Idrians,Dark Guidance #24 Cygnar Privilege,The Storm Chamber #21 Cory goes shopping for CIDsFully Boosted #45 Trencher CID, Battle Reports/Raporty Bitewne
Mr Malorian Sloan vs Morghoul2,Luck God Deneghra1 vs Haley1,The Mighty Die Maddox vs Deneghra1, Arcane Assist Denny1 vs Zaal2,Druid's Dice Baldur2 vs …