Przejdź do głównej zawartości

Rotten Bounty narrative league

Cześć i czołem,
dzisiaj o mniej znanym szerokiemu światu graczy aspekcie fluffowego grania w Warmachine & Hordes. Niedawno zakończyła się fluffowa liga Crossroads of Courage, której wynik określił, że niejaki główny jej bohater Holden, zostanie wydany jako postać do nowej frakcji Grymkin. Cóż, nie udało się chłopakowi zostać dzielnym najemnikiem.
Od wczoraj, bodajże, na stronie Privateer Press dostępny jest pdf z zasadami do nowej ligi, tytułowej Rotten Bounty. Dzieje się wszystko zaraz po przybyciu Grymkinów do Żelaznych Królestw, i to tyle, dosłownie. 😕 Liga ma być taką ot lekką i przyjemną zabawą, ogólnie nie ma pierwszego miejsca, ostatniego, no chyba, że organizator chce takie rzeczy spisywać dla chwały, lub nie, uczestników.
Gra się na 75 pkt, czyli sztandarowy rozmiar rozgrywek proponowany przez PP, zwłaszcza na turniejach, a całe zmagania powinny trwać 4 tygodnie, albo miesiąc jak kto woli.
W trakcie rozgrywki wykorzystuje się specjalne karty Harvest and Bounty, których liczba ma wzrastać wraz z kolejnymi ligami. Nagrodą w takiej lidze są małe figurki gremlinów, którymi można przyozdobić, czy to podstawki naszych figurek, czy też same figurki, albo nie wiem wywiercić im dziurę w głowie i zrobić brelok do kluczy. Kto co lubi.
Zabawa w tej lidze polega na tym, że przed każdą rozgrywką, gracze wybierają po jednej karcie Harvest i jednej Bounty, których nie pokazują przeciwnikowi. Karty Harvest zagrywać można w momencie, gdy przeciwnik wykona jakąś akcję np. Punish The Fortunate można zagrać, gdy rzut na trafienie, wykonywany przez naszego przeciwnika, zawiera przynajmniej dwie 6. W rezultacie, jego atak automatycznie pudłuje, a wszystkie 6, które rzuca do końca tury zmieniają się 1.
Karty Bounty z kolei aktywuje się w momencie, kiedy to Nam uda się coś tam zrobić np. Slay the Giant, działa gdy w wyniku walki wręcz zniszczymy model przeciwnika na dużej podstawce.  W wyniku tego możemy wybrać inny model nie będący warcasterem/warlockiem i ataki przeciwko niemu mają +2 na trafienie i +2 do obrażeń do końca tury.
Ciekawa mechanika, typowo dla zabawy, no chyba, że ktoś się bardzo spina w trakcie gry.
Najmocniejszą stroną całej ligi są 3 scenariusze, które znajdują się na końcu pliku.
1) The Ash Crop dzieje się teoretycznie na polach uprawnych, a stół ma zawierać 4 strefy takowe dyniowe pola uprawne reprezentujące (Halo Michał, twoje zestawy strachów na wróble od Hq Resin). I można na środku postawić jakąś chatę farmera, jakieś świnki przy chacie, drzewka przy brzegach i mamy stoł jak ta lala.


No dobra, powrót do rzeczywistości, pola uprawne trkatuje się jako rough terrain, dający concealment. Punkty zdobywa się jeśli na polu znajduję się więcej naszych modeli niż przeciwnika, a jeśli to my takowe pole w ten sposób kontrolujemy możemy je przeszukać, a rezultat ustala się w tabelce i np. możemy się schlać, co znaczy, że modele na polu są nieprzewracalne, a jeśli przeciwnik je trafi atakiem to zostają odepchnięte w losowym kierunku.
Śmieszne.

2) Hallucinatory  tutaj nie ma już takiego efektu wow, teren kładziemy jak chcemy, byleby w odpowiedniej odległości, a idea zabawy polega na tym, że nasza armia zwiększa się o dodatkowe 25pkt modeli będącymi urojeniami/halucynacjami. Jeśli taki model zadaje obrażenia lub otrzmuje je, lub zostaje usunięty z gry to należy przeciwnikowi powiedzieć, że jest to halucynacja. Na początku aktywacji modelu będącego halcynacją (o której przeciwnik już wie, że takową jest) należy sprawdzić, czy dowolny model przeciwnika widzi ten model. Jeśli nie to usuwa się go z gry. Wygrywa się scenariusz standardowo lub przez wyeliminowanie wszystkich halucynaji jednej ze stron.


3) The wicked gate Eye of Terror w świecie Iron Kingdoms ;-) nie no taki tam portal, żeby Grymkiny mogły przedostać się z Urcaen do świata żywych czyli Caen (nie nie to Caen z 1944). Na stole, na jego środku kładziemy portal o średnicy 12" zwany Grymkin rift.


Grymkin rift działa następująco. Pod koniec każdej tury kładzie się na nim jeden znacznik niestabilności. Modele w odległości X (x = liczba znaczników niestabilności) otrzymują jeden punkt magicznych obrażeń. Od 4 rundy kładzie się już dwa znaczniki niestabilności pod koniec każdej tury. No i tutaj można współdziałać, ale nie trzeba. Warcaster/Warlock mający portal w swojej kontroli może wydać punkt focusa/furii, żeby rzucić kostką, przy wyniku 5/6 udaje się ustabilizować portal i zdejmuje się z niego znacznik niestabilności.

Tak to wygląda w teorii, jak to wygląda w praniu? Nie wiem, jeszcze nie grałem. Fluffu tu jest tak troszkę, za mało, ot ma być przyjemnie i jest troszkę przeszkadzajek/urozmaiceń scenariusza. Minus jest taki, że karty Harvest and Bounty oraz figurki gremlinów jeśli dobrze rozumiem może zamówić lokalny sklep, co kosztuje, na co zazwyczaj zrzucić muszą się zaintresowani rozgrywką, a tych zazwyczaj nie ma... No, ale że zasady kart opisane są w pdf'ie który Wam przedstawiam można sobie poradzić bez nich lub jakoś tam stworzyć samemu. Mi osobiście do gustu przypadł bardzo scenariusz z polami, bo można zrobić fajny, klimatyczny stół, pola robiąc samemu lub np. zamówić w Tereny do gier, do tego dodać jakieś fajne dynie i strachy na wróble i mamy naprawdę klimatyczny stół i dobrą zabawę.


Komentarze

  1. Super, ze takie fluffowe wstawki są robione. Pokazuję to, że nie tylko chodź w turniejach o sranie się o ćwierć długości cala :D (przynajmniej tak w świadku turniejowego WFB, wielu graczy wykazywało taką przypadłość-zero fluffu, czyta rywalizacja).
    Coraz bardziej mnie te W&H intryguje ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się podobają takie akcje :) Maszynka wzywa Michał ;-)

      Usuń
    2. Rzesze niepomalowanych figurek krzyczą: Nie!

      Usuń
    3. Dodaj coś od WMH na kupkę wstydu :D

      Usuń
  2. Ciekawy post. Mam w szafie dosłownie kilka modeli z WMH. Może kiedyś zdołam je pomalować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za zwrócenie uwagi na tę minikampanię. Wygląda ciekawie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Warmachine & Hordes online community... to contribute or not...

Hello friends,
for some time now, I have been thinking about writing a post about the online Warmachine & Hordes community. However, I could not find the proper questions I would like to ask and try to answer. I did not know if I should actually even produce this kind of an analysis that by all means is going to be really subjective in nature. Some people might feel offended others might start to argue that I am not right when it comes to the conclusions but then I remembered one good ol' video... plus we basically have the freedom of speech...


So, if you have understood anything from the delusional tinkering I have written above and seen the short video... let's begin.
I have been blogging for about 6 years now. There have been some up & down moments during the process itself but I can say that for the above mentioned period I have been a part of the tabletop bloggers network (we are not a cult). For about 2,5 years I have been slowly focusing on Warmachine & Hord…

Warmachine & Hordes Podsumowanie tygodnia #56 / Warmachine & Hordes chosen of the week #56

Hello all, time for a new portion of chosen of the week from the Warmachine & Hordes community.


Cześć i czołem, czas na kolejne podsumowanie tygodnia Warmachine &  Hordes.


Privateer Press News/Nowości od Privateer Press
Insider 01-22-2018 January Dynamic UpdateInsider 01-23-2018 Getting Swamped Blindwater Content for the IKRPG Weekly Rumble Company of Iron
Podcasts/Podkasty
Painting with Menoth John #168 Antivaxxers and Painting,Line of Sight #31 Infantry Heavy Lists,Fully Boosted #70 ATC Winners Top of Two Grab a Brew, #71 ATC Team Canada,Dominate for Two 2018 Goals, Battle Reports/Raporty Bitewne
WarRoom PL Heretic vs Bradigus,Wargaming with LuckGod Thargosh2 vs Haley1,Not Snakes Gaming Kreoss3 vs Sorscha1,Advanced Maneuvers Goreshade1 vs Madrak3,Line of Sight Old Witch vs Old Witch, The Dreamer vs Haley2, Blogs/Blogi
Line of Sight January Dynamic Update Rundown,Avatar of Slaughter ADR and you: a practical guide,Wargaming with LuckGod Gwen Keller Painted,Misc/Różności

Formula P3 Pre…

Warmachine & Hordes Podsumowanie tygodnia #91/ Warmachine & Hordes chosen of the week #91

Hello all, time for a new portion of chosen of the week from the Warmachine & Hordes community.


Cześć i czołem, czas na kolejne podsumowanie tygodnia Warmachine &  Hordes.


Privateer Press News/Nowości od Privateer Press
Insider 09-21-2018 Extreme Colossal Wrestling Round 3,Insider 09-27-2018 Hobby Blog: Riveting and Bending Styrene,Insider 09-28-2018 September 2018 Dynamic Update is Live,Dev Hangout Tharn CID week 3, Skorne CID. Preview,
Podcasts/Podkasty
WarRoom PL Boosted Rolls Vodcast #3 Krueger2 vs Anamag WTC game analysis and batrep,Blight Bringers #16 Nova, Legion at the WTC,Crippled System #251 Why vampire whip man no stand up?,Battle Driven S3Ep21 WTC and questions,Combo Smite #205 Post-WTC discussion,Dominate for Two Units Part 1,Party Foul WTC Alex Dunn Wrap up, Fully Boosted OTC/Meta/JankChain Attack #118 WTC Review Part 2,Line of Sight #58 Gate City Brawl/Attack X/WTC Breakdown,Pillars of Salt #1 Warp(wolf) speed ahead!,Battle reports/Raporty Bitewne Arcane Assist Xerxi…